EFOP 153

A konzorciumot magában foglaló 8 településen: Nyíradony, Vámospércs, Nyírmártonfalva, Nyírábrány, Nyíracsád, Álmosd, Fülöp és Bagamér.

E-ügyintézés

 

 

Tájékoztató az Önkormányzati Elektronikus Ügyintézésről

 

Önkormányzatunk számára fontos az állampolgárok gyors és hatékony kiszolgálása. Bízunk abban, hogy ez elektronikus ügyintézési lehetőségek biztosítása településünk lakossága körében népszerű lesz, s a jövőben egyre többen veszik majd igénybe ezt a korszerű ügyintézési formát.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. szóló törvény 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.

 

Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez szükséges a Központi azonosítási Ügynökön (továbbiakban: KAÜ) keresztüli azonosítás. A KAÜ az alábbi elektronikus azonosítási szolgáltatásokat biztosítja:

 

    Ügyfélkapus azonosítás (Ügyfélkapu)

    Tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány (E-szig.-azonosítás)

    Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (Telefonos azonosítás)

 

A KAÜ-s azonosításról szóló tájékoztatás a

KAÜ portálján (https://kau.gov.hu/informacio/kau) és a szolgáltatóoldalán (http://nisz.hu/hu/kau-kozponti-azonositasi-ugynok) tekinthető meg.

Nem természetes személy nevében történő ügyintézés esetén az eljáró személynek KAÜ azonosítással kell bejelentkeznie.

 

Tovább az Önkormányzati Hivatali Portálra 

(https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap)

 

  

A portálon igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

 

Ügykövetés:
 

A bejelentkezett ügyfelek lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

 Ügyindítás:
 

Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti.

A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitöltheti az elektronikus űrlapot, majd beküldi azt, az önkormányzat hivatali tárhelyére. A beérkezést követően a címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. 

Jelenleg az önkormányzathoz az alábbi ágazat ügytípusai nyújthatók be:



Ágazat:


Adóügyek


Általános vagy egyéb igazgatási ügyek


Anyakönyvi ügyek


Hagyaték


Ipar-kereskedelem


Pénzügyi, gazdálkodás


Szociális


Településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek

 

Amennyiben az intézendő ügyben nem található formanyomtatvány, akkor a beadvány az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjeszthető be (https://epapir.gov.hu).

 
Az űrlapok elektronikus beküldése csak elektronikus azonosítást követően lehetséges!

 


Tájékoztatás elektronikus ügyintézésről Letölthető itt 

ASP pályázat

Álmosd, 2018. február 13.

 

ÁLMOSD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

 

ÁLMOSD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00149

Álmosd Község Önkormányzata vissza nem térítendő támogatásban részesült a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez című pályázati felhívásra benyújtott pályázatával.

A Projekt célja, az ASP rendszer bevezetése, és ezzel csatlakozva az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások országos szintű bevezetéséhez. A projekt megvalósítása során az Önkormányzat felkészül az ASP rendszer használatára, illetve bevezeti azt. Ehhez szükséges a megfelelő technikai eszközök beszerzése, a meglévő szakrendszeri adatok tisztítása, migrációja, és feltöltése, valamint a mindennapi használatban az új ASP környezet alkalmazásának bevezetése. Szükséges a megfelelő informatikai szabályozások, illetve informatikai biztonsági fejlesztések, valamint az elektronikus szolgáltatások fejlesztése.

A bevezetésre kerülő szakrendszerek a következők:

• iratkezelő rendszer

• az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást

• gazdálkodási rendszer

• ingatlanvagyon-kataszter rendszer

• önkormányzati adó rendszer

• ipar- és kereskedelmi rendszer

• hagyatéki leltár rendszer.

 

Az elvárt eredmények a következők:

• Az ASP Korm. rendeletben meghatározott határidőben megvalósult csatlakozás az önkormányzati ASP központhoz 7 kötelező szakrendszerhez való rendszercsatlakozás

• Tesztelt, éles üzemben működő csatlakoztatott szakrendszerek

• Az ASP Korm. rendeletben előírt technikai feltételeknek megfelelő, üzembe helyezett, működő hardver eszközök és hálózati infrastruktúra elemek

• Az új működésnek megfelelően átalakított hivatali folyamatok, módosított szabályzatok

• A csatlakozási feltételekben előírt, megfelelően tisztított szakrendszeri adatbázisok

• A csatlakozási feltételeknek megfelelően lebonyolított adatmigráció.

 

A pályázat keretében beszerzésre kerülő eszközök az alábbiak:

• 1 db Switch 2. eszköz,

• 1 db Rack szekrény eszköz,

• 5 db munkaállomás MS Windows környezetben,

• 1 db multifunkciós nyomatkészítő alapkonfiguráció 2. eszköz,

• 13 db kártyaolvasó,

• 1 db szünetmentes tápegység 1. eszköz.

 

A projekt megvalósításának tervezett időszaka: 2016.12.13-2018.06.30.

 

A projekt elszámolható költsége: 6 000 000 Ft,

 

Támogatás összege, támogatás intenzitása: 6 000 000 Ft, 100%.

 

A pályázattal kapcsolatban információ kérhető:

Álmosd Község Önkormányzata

4285 Álmosd, Fő utca 10.

Dr. Medve Erzsébet jegyző,

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Települési tanulmányi ösztöndíj